#ЦКС_відповідає: Чи має електронний рахунок на оплату спожитих житлово-комунальних послуг таку ж юридичну силу, як і паперовий рахунок-повідомлення?
Все більше споживачів віддають перевагу електронній системі оплати за спожиті житлово-комунальні послуги та відмовляються від паперових рахунків-повідомлень. Найпоширеніші запитання, яке комунальний концерн «Центр комунального сервісу» (ЦКС) отримує від киян: чи має електронний рахунок на оплату спожитих житлово-комунальних послуг таку ж юридичну силу, як і паперовий рахунок-повідомлення?».
Так, електронний рахунок на оплату послуг має таку ж юридичну силу, як і паперовий рахунок-повідомлення! Усі рахунки формуються згідно Вимог до формування рахунків на оплату послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.01.2020 №23.
Електронний рахунок - це ідентична версія паперового рахунку-повідомлення (його електронна копія) та містить таку ж саму інформацію, зокрема – обсяг споживання, нарахування, перерахунок, відомості про оплату та суму до сплати в розрізі послуг, тарифи, вартість та інформацію про вузли розподільного обліку води та тепла (квартирні лічильники).
Нагадуємо, що електронну копію паперового рахунку-повідомлення, можна завжди завантажити в особистому кабінеті, натиснувши на кнопку «завантажити рахунок» (функція доступна відразу після підтвердження відмови від паперового рахунку-повідомлення), зберегти на своєму пристрої (телефоні або комп’ютері), роздрукувати. Крім того, на сайті ЦКС в розділі «Дистанційне обслуговування» завжди доступна послуга «замовити дублікат».
Щоб відмовитися від паперового рахунку-повідомлення, потрібно:
- зайти в особистий кабінет споживача;
- натиснути кнопку «Відмовитися від паперового рахунку-повідомлення»;
- на сторінці налаштувань поставити галочки на тих об’єктах, для яких споживач не хоче отримувати паперові рахунки-повідомлення;
- натиснути «Зберегти».
Звертаємо увагу, якщо споживач, випадково відмовився від паперового рахунку-повідомлення, він завжди може відновити послугу його доставки, як і раніше, у поштову скриньку. Для цього достатньо звернутися з заявою дистанційно або особисто в сервісний центр та надати документи, що підтверджують особу та право володіння/користування житловим приміщенням.